Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

Blass, R.B. Carmeli, Z. (2008). PLAIDOYER CONTRE LA NEUROPSYCHANALYSE: À propos des idées fallacieuses qui sous-tendent la dernière tendance scientifique en psychanalyse et leur impact négatif sur le discours psychanalytique. L'Année Psychanal. Int., 2008:11-35.

(2008). L'Année Psychanalytique Internationale, 2008:11-35

PLAIDOYER CONTRE LA NEUROPSYCHANALYSE: À propos des idées fallacieuses qui sous-tendent la dernière tendance scientifique en psychanalyse et leur impact négatif sur le discours psychanalytique Language Translation

Rachel B. Blass et Zvi Carmeli

Les auteurs soumettent à un examen critique les affirmations des partisans du courant neuropsychanalytique actuel pour qui les données neuroscientifiques sont pertinentes et importantes, tant en ce qui concerne le développement que la justification de la théorie et de la pratique psychanalytiques. Ils mettent en lumière certaines intuitions qui ont rendu populaires les affirmations neuropsychanalytiques et les idées fallacieuses qui sous-tendent ces affirmations et ces intuitions. Les auteurs considèrent qu'il est aujourd'hui crucial de présenter un plaidoyer contre la tendance neuropsychanalytique parce que, sous-jacent au débat sur la validité des neurosciences par rapport à la psychanalyse, réside un conflit portant sur l'essence et la nature de la théorie et de la pratique psychanalytiques. Fondé sur une perspective biologisante, qui affirme que seul ce qui est biologique est réel, ce courant nouveau présente en effet la psychanalyse sous un aspect qui réduit sa portée à une préoccupation unique qui serait la recherche du sens et du rôle joué par le discours, dans le but de déceler et de justifier leurs significations.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2020, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.