Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

Rivière, E.P. (1944). Beca Francisco Manuel: Psicoanálisis y criminología. “Actas del segundo Congreso Latinoamericano de Criminología”, 1941. Santiago de Chile. Apartado. 20 págs.. Rev. psicoanál., 2(2):370.

(1944). Revista de Psicoanálisis, 2(2):370

Beca Francisco Manuel: Psicoanálisis y criminología. “Actas del segundo Congreso Latinoamericano de Criminología”, 1941. Santiago de Chile. Apartado. 20 págs.

Review by:
E. Pichon Rivière

Comienza el autor refiriéndose a Hipócrates y a la mitología griega sosteniendo que los crímenes de Edipo, Fedra, Orestes, etc., constituyen situaciones criminógenas típicas. Los impulsos sádicos e incestuosos, el sentimiento de culpabilidad están en ellos presentes. Se ocupa a continuación de la teoría psicoanalítica y de sus aplicaciones a la criminología tanto como método de interpretación de los hechos como de terapéutica y profilaxis del delito. Las ideas de Alexander y Staub son vastamente desarrolladas y discutidas. Al ocuparse de la relación existente entre la neurosis y el delito sostiene que la neurosis es un mecanismo de defensa frente al delito como lo es frente al suicidio al paralizar en general la actividad del sujeto, inhibiéndolo para la acción. El neurótico podrá ser un ser asociable por su inercia y egoísmo pero rara vez antisocial; claro es que esto en cuanto a los grados extremos, sosteniendo el autor a continuación el carácter mixto de la personalidad del delincuente.

Hace referencia al famoso caso de Doña Catalina de los Ríos Lisperger más conocida por el nombre de “la quintrala” prototipo de criminal radico con evidentes rasgos neuróticos. Al ocuparse de la “actuación criminal neurótica” situación que más interesa al psicoanálisis criminológico sostiene que ésta existe en la medida en que por mecanismos inconscientes disminuye la inhibición proveniente del superyó.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2019, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.