Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

De Pichon Rivière, A.A. De Álvarez De Toledo, L.G. (1955). LA MÚSICA Y LOS INSTRUMENTOS MUSICALES: SEGUNDA PARTE. Rev. psicoanál., 12(3):341-356.

(1955). Revista de Psicoanálisis, 12(3):341-356

LA MÚSICA Y LOS INSTRUMENTOS MUSICALES: SEGUNDA PARTE

A. A. De Pichon Rivière y L. G. De Álvarez De Toledo

Es indiscutible para todos los musicólogos que la voz es el primer instrumento musical y que el instrumento de percusión más antiguo son las manos.

La voz y la mano han sido en el origen de la música los dos primeros instrumentos, así como en el niño el contacto, la voz y la succión son las experiencias fundamentales.

El primitivo, el salvaje y el niño obtienen gran placer con la expresión directa de sus emociones, por medio del movimiento y de la voz. Probablemente en los grupos sociales primitivos el laleo infantil quedó convencionalizado en formas de juego verbal de donde procedió luego la canción.

Susan Langer imagina la iniciación de este proceso en una comunidad prehumana; en los juegos de los monos el pateo rítmico y el batir de palmas son utilizados para uniformarlos y enfatizarlos. El hombre primitivo era posiblemente como el mono, muy distraído. La voz puede haber sido usada como el tambor, para atraer la atención y acentuar el ritmo. Al ser más variable que el tambor, la voz comienza a participar en los rituales en forma de primitivas melodías.

El humanoide primitivo realizó juegos similares a los de los monos que luego se transformaron en rituales. En éstos la voz comenzó a intervenir primero como una parte del total de la fantasía corporal que expresaba en la pantomima.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2019, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.