Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

(1960). Schmidl, F.: Sigmund Freud and Ludwig Binswanger (Sigmund Freud y Ludwig Binswanger), p. 40-58.. Rev. psicoanál., 17(1):135-136.

(1960). Revista de Psicoanálisis, 17(1):135-136

Schmidl, F.: Sigmund Freud and Ludwig Binswanger (Sigmund Freud y Ludwig Binswanger), p. 40-58.

En este escrito el autor explícita e implícitamente trata de hacer comprensibles algunos aspectos de la obra de Bingswanger vistos a través de su relación personal con Freud.

De lo escrito por Bingswanger el autor deduce que éste tenía de Freud dos imágenes: una de cálido afecto, en una relación de padre a hijo y la otra como fundador y cabeza de un ‘imperio’ como el mismo Freud decía al referirse al psicoanálisis. Bingswanger a pesar de ser miembro de la Asociación Internacional de Psicoanálisis y Presidente del grupo (Suizo durante varios años, nunca quiso asumir un rol conductor en el psicoanálisis, cosa que apenó mucho a Freud.

El autor muestra algunas referencias en donde se ve claramente como Freud buscó en el gentil Bingswanger al continuador de su obra, como un padre que cifra sus esperanzas en el hijo que las continuará. Señala que Bingswanger tenía una actitud de distancia frente a Freud al no identificarse con sus deseos y hasta un cierto recelo al intuir que en parte lo buscaba porque era gentil y pertenecía a una familia de encumbrados psiquíatras suizos.

Este aspecto penoso en la relación de Freud con Bingswanger donde se mezcla los afectos con la política, el autor trata de comprenderla. Supone que Freud en el período anterior a la Guerra Mundial estaba muy preocupado por el futuro de su creación, el psicoanálisis.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2020, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.