Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

de Hojman, R.K. (1961). Devereux, George: The female castration complex and its repercussions in modesty, appearance and courtship etiquette. (El complejo de castraciĆ³n femenino y su repercusiĆ³n en la modestia, aspecto y galanteo).. Rev. psicoanál., 18(1):62-63.

(1961). Revista de Psicoanálisis, 18(1):62-63

REVISTA DE REVISTAS: “THE AMERICAN IMAGO” Volumen 17 - 1960 - Nọ 1

Devereux, George: The female castration complex and its repercussions in modesty, appearance and courtship etiquette. (El complejo de castración femenino y su repercusión en la modestia, aspecto y galanteo).

Review by:
Resúmenes por Raquel K. de Hojman

El autor sostiene que como resultado del complejo de castración, las mujeres ven sus genitales como defectuosos y repulsivos y que una de las funciones del juego previo, como del galanteo amoroso, es el de reasegurarse de que son aceptadas tal como son. La repulsividad de los genitales se extiende, para algunas mujeres, a zonas erógenas secundarias, por lo cual el reaseguramiento del hombre debe dirigirse también a estas zonas más que a los mismos genitales.

Luego el autor ejemplifica su tesis con 17 casos. Un ejemplo es el de una mujer que le dijo a su cortejante que no era momento oportuno para mantener relaciones pues estaba con la menstruación, a lo que él le respondió que eso no le molestaba y que además era el mejor momento, pues evitarían el uso del anti-conceptivo. La mujer aceptó después de mucho tiempo en que se había negado a mantener relaciones, pues se sintió aceptada tal como estaba.

Otro caso es el de una joven que se sentía humillada porque su novio no realizaba el cunninlinguis a pesar de que ella sí se prestaba al fellatio. Un tiempo después tuvo relaciones con otro joven y cuando éste respondió espontáneamente a su fellatio con un cunninlinguis, ella rompió a llorar y confesó de que ella había hecho una cosa esperando la otra para reasegurarse de que sus genitales no eran repulsivos como parecían serlo para su primer amante.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2019, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.