Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

Smolensky, G. (1963). Kasanin, J. A.: Lenguaje y pensamiento en la esquizofrenia. Hormé, Buenos Aires 1958, 158 págs.. Rev. psicoanál., 20(3):285.

(1963). Revista de Psicoanálisis, 20(3):285

REVISTA DE LIBROS

Kasanin, J. A.: Lenguaje y pensamiento en la esquizofrenia. Hormé, Buenos Aires 1958, 158 págs.

Review by:
Giuliana Smolensky

El libro reúne diferentes aportes a un simposio sobre el tema del título. El primer artículo es de H. S. Sullivan, quien se refiere a los aspectos de la personalidad en el lenguaje, señalando el uso mágico del lenguaje en la esquizofrenia y la cualidad artística del lenguaje como una serie de combinaciones fonéticas. Cuanto más seguros nos sentimos, más simples y más artísticas son nuestras operaciones con los símbolos del lenguaje. El propósito primario del lenguaje —la comunicación— está dañado en el esquizofrénico; su lenguaje se hace altamente individual y sólo puede ser entendido por aquellos muy cercanos a él y que lo comprenden profundamente. A continuación el Dr. K. Goldstein señala la naturaleza esencial de las perturbaciones intelectuales del habla esquizofrénica a través de un método experimental aplicado por él y expresa que tanto en las lesiones orgánicas como en la esquizofrenia existe un cambio fundamental en los límites entre la figura y el fondo. Desaparecen los límites entre el yo y el mundo exterior en una fusión cósmica que se revela en muchas expresiones de los enfermos. En el pensamiento esquizofrénico existe un gran concretismo además de la proyección de las ideas en las expresiones y en la actividad.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2020, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.