Customer Service | Help | FAQ | PEP-Easy | Report a Data Error | About
:
Login
PEP-Easy Tip: To save PEP-Easy to the home screen

PEP-Web Tip of the Day

To start PEP-Easy without first opening your browser–just as you would start a mobile app, you can save a shortcut to your home screen.

First, in Chrome or Safari, depending on your platform, open PEP-Easy from pepeasy.pep-web.org. You want to be on the default start screen, so you have a clean workspace.

Then, depending on your mobile device…follow the instructions below:

On IOS:

  1. Tap on the share icon Action navigation bar and tab bar icon
  2. In the bottom list, tap on ‘Add to home screen’
  3. In the “Add to Home” confirmation “bubble”, tap “Add”

On Android:

  1. Tap on the Chrome menu (Vertical Ellipses)
  2. Select “Add to Home Screen” from the menu

 

For the complete list of tips, see PEP-Web Tips on the PEP-Web support page.

Cesio, F.R. (1952). PSICOANÁLISIS DE UNA MELANCOLÍA CON ATAQUES HÍSTEROEPILÉPTICOS. Rev. psicoanál., 9(4):389-412.

(1952). Revista de Psicoanálisis, 9(4):389-412

PSICOANÁLISIS DE UNA MELANCOLÍA CON ATAQUES HÍSTEROEPILÉPTICOS

Fidias R. Cesio

Introducción

El caso que expongo presenta características que en algo aliviaron la dificultad de encerrar en pocas páginas la descripción de un tratamiento psicoanalítico. Pocas personas intervienen como objetos importantes, y éstas son: la paciente, su esposo, y la hija de ambos; la madre y el padre de la paciente, y el analista. Además la enferma hablaba poco y lo que decía era económicamente importante.

Para facilitar la comprensión he dividido el material de 2 años y 9 meses, en períodos limitados por modificaciones importantes en el desarrollo del tratamiento. El primer período comprende el mes que la paciente pasó en su casa. El segundo período toma los seis meses siguientes, y se caracterizó por una especie de psicoterapia frente a frente. Durante el tercer período que duró diez meses la hice recostar y adopté una técnica más psicoanalítica; se planteó entonces manifiestamente la situación básica transferencial que se desarrolló en el cuarto período o período de elaboración. Por fin agrego un quinto período con la finalidad de mostrar la evolución alcanzada por la paciente en este fragmento de análisis. Termino con las conclusiones en las que expongo mis ideas actuales sobre el caso y su tratamiento.

Primer período. (En la casa)

Hace algunos años, estando yo en un pueblo del interior de la provincia de Córdoba, fuí consultado por una señora afectada por una crisis nerviosa.

[This is a summary or excerpt from the full text of the book or article. The full text of the document is available to subscribers.]

Copyright © 2021, Psychoanalytic Electronic Publishing, ISSN 2472-6982 Customer Service | Help | FAQ | Download PEP Bibliography | Report a Data Error | About

WARNING! This text is printed for personal use. It is copyright to the journal in which it originally appeared. It is illegal to redistribute it in any form.